Nieuws overzicht
Deel op:

#LekkerWerken

Lekker werken, wie wil dat nu niet? Door processen in de apotheek en huisartsenpraktijk zo efficiënt mogelijk in te richten, blijft er meer tijd over voor de patiënt. Als softwareleverancier dragen we hier graag ons steentje aan bij; onder de noemer #LekkerWerken lossen we sinds begin dit jaar kleine irritaties en wensen op. Hierbij ligt de focus in Medicom op wensen die het werk in de praktijk makkelijker maken. In Pharmacom worden daarnaast ook bestaande bugs opgelost. Gijs Brans, Business Analist en Product Owner bij de business unit Huisartsenzorg en Irene Coppejans-van Gorkom, Business Analist en Product Owner bij de business unit Farmacie vertellen u graag meer over het project #LekkerWerken.

“Het project is eigenlijk verzonnen toen ik vorig jaar net in dienst kwam”, vertelt Irene Coppejans-van Gorkom. “Ik had nog geen eigen ontwikkelteam en daardoor ontstond de vraag wat ik kon gaan oppakken. We zijn nagegaan wat we konden doen met diverse bugs die in de software zitten. Hiervoor hebben we uiteindelijk een zogeheten bugsquash bedacht. Ieder kwartaal gaan we met meerdere teams een aantal weken aan de slag om meldingen op te lossen. Inmiddels is de bugsquash uitgegroeid tot #LekkerWerken, waarbij we ons ook steeds meer kunnen richten op wensen.”

Prioritering van meldingen

Gijs Brans en Irene Coppejans-van Gorkom zijn als Business Analist en Product Owners nauw betrokken bij het project #LekkerWerken: “Als Business Analist ben je de brug tussen Customer Care en de ontwikkelafdelingen. Op basis van de hoeveelheid meldingen en stemmen op een bepaald onderwerp maken we een prioritering. Na de uitrol van oplossingen wordt er wederom feedback opgehaald en begint de cyclus weer opnieuw”, vertelt Gijs Brans. “Het persoonlijke contact met onze klanten is daarin erg waardevol.”

In overleg met de Customer Care-afdelingen analyseren Gijs Brans en Irene Coppejans-van Gorkom welke zaken veel gemeld worden en welke wensen er bij klanten liggen: “Het is een mooie manier om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van onze bestaande software”, zegt Gijs Brans. “In het verleden was er vooral aandacht voor grote, nieuwe projecten. Nu richten we ons daarnaast ook op de bestaande modules en bijbehorende wensen. Het is daarin helaas niet mogelijk om álle meldingen op te lossen. We kijken hierin vooral naar wat waarde toevoegt voor een zo groot mogelijke groep gebruikers.”

 

''Het zijn niet altijd de grote projecten die waarde toevoegen voor onze klanten. Juist ook de kleine dingen die het werk leuker en makkelijker maken zorgen ervoor dat klanten tevreden zijn over onze software.”
Irene Coppejans-van Gorkom, Business Analist en Product Owner Farmacie

Behaalde resultaten

Inmiddels zijn er al veel meldingen opgelost. “Dit kunnen ook hele kleine meldingen zijn, die al wat langer liggen,” zegt Irene Coppejans-van Gorkom. “Zo hebben we er tijdens de eerste bugsquash voor gezorgd dat een haperende sneltoets, ALT+D om door te gaan in de receptverwerking, in Pharmacom weer werkt. Klanten hadden hier al jaren last van en door er nu wat meer aandacht aan te geven is het uiteindelijk toch gelukt.” Gijs Brans is vooral trots op het feit dat polsritme en polsfrequentie voortaan direct bij de bloeddrukmeting ingevuld kunnen worden: “Doordat alles nu in één scherm is opgenomen, hoeft de arts veel minder te klikken. Dit zorgt voor een efficiënter werkproces.”

In de digitale roadmaps van Farmacie en Huisartsenzorg vindt u de opgeloste en geplande oplossingen per versie terug.

De toekomst van #LekkerWerken

De behaalde resultaten van het project #LekkerWerken spreken voor zich. Dit is ook de reden dat het project blijvend is. Gijs Brans is hier erg enthousiast over: “Door de focus op dit project te houden, kunnen we de dagelijkse werkzaamheden voor een grote groep gebruikers makkelijker maken.” Ook volgens Irene Coppejans-van Gorkom is het belangrijk om door te gaan met #LekkerWerken: “Het zijn niet altijd de grote projecten die waarde toevoegen voor onze klanten. Juist ook de kleine dingen die het werk leuker en makkelijker maken zorgen ervoor dat klanten tevreden zijn over onze software.”

Blijf uw meldingen indienen!

Gijs Brans en Irene Coppejans-van Gorkom roepen u op om uw meldingen in te blijven dienen. Dit kunt u zowel via mijn.pharmapartners.nl als telefonisch doen. Daarnaast raden zij u aan om deel te nemen aan de versiebijeenkomsten voorafgaand aan een nieuwe versie installatie. Tijdens deze bijeenkomsten wordt u meegenomen in de verbeteringen en wijzigingen in de nieuwe versie. Hierbij heeft u direct de mogelijkheid om uw feedback te delen en vragen te stellen.

 

Download ""