Case
Case overzicht

Een dag lang één op één aandacht van een Medicom-expert: Ondersteuning op locatie

Of een praktijk nu al jaren met Medicom werkt of net start, er zijn altijd handigheidjes waarvan zorgprofessionals nog niet weten. Eén op één aandacht van een Medicom-expert in de praktijk via de service Ondersteuning op locatie is daardoor erg waardevol. Huisartsenpraktijk Dubloen deelt graag haar ervaring met deze service.

Wat is Ondersteuning op locatie?

Via deze service biedt PharmaPartners persoonlijke ondersteuning bij Medicom. Een van onze experts komt langs in de praktijk. Samen met de zorgprofessionals bekijkt deze collega hoe ze dagelijks met Medicom werken en of ze tegen knelpunten aanlopen. Met handige tips en tricks lost de expert kleine ergernissen op en verbetert samen met de zorgverleners de processen.

Is een praktijk kortgeleden overgestapt naar Medicom, dan ontstaan er in de eerste maanden vaak vragen over hoe de medewerkers het systeem het beste kunnen gebruiken. Ook wanneer PharmaPartners nieuwe functionaliteiten toevoegt, kunnen praktijken extra uitleg willen. Dan is het fijn om een dag een Medicom-expert op de werkvloer te hebben.

Medicom voor gevorderden

Overigens is Ondersteuning op locatie niet alleen waardevol voor praktijken die nog maar kort werken met Medicom. Ook in praktijk Dubloen zagen ze de meerwaarde. Yvette Jansen, praktijkondersteuner en praktijkmanager, legt uit: “Ik werk al 25 jaar met Medicom. Toch wil je af en toe nagaan of de aanpak die jij hanteert juist is in plaats van doorgaan zoals je altijd deed. Bovendien zijn er nieuwe assistenten bij ons gestart die ook baat hebben bij deze ondersteuning.”

Vragen en meldingen direct oplossen

“De expert vroeg van tevoren al om input, dat was heel fijn”, blikt Jansen terug. “Tijdens onze afspraak merkte je ook dat hij zich had ingelezen.” Een fysiek aanwezige Medicom-expert had zo zijn voordelen. Jansen: “Hij kon bepaalde zaken al in onze praktijk oplossen. Dat was zeker een pluspunt. En als we tijdens ons werk die dag tegen zaken aanliepen, konden we die bovendien meteen voorleggen.”

“Ik werk al 25 jaar met Medicom. Toch wil je af en toe nagaan of de aanpak die jij hanteert juist is in plaats van doorgaan zoals je altijd deed. Bovendien zijn er nieuwe assistenten bij ons gestart die ook baat hebben bij deze ondersteuning.”
Yvette Jansen, praktijkondersteuner en praktijkmanager bij Huisartsenpraktijk Dubloen

Verstand van Medicom

De expert loste in praktijk Dubloen verschillende ergernissen op. “Onze agenda opende eerst altijd op praktijkniveau. De expert heeft dat omgezet naar medewerkersniveau. Ook kwam bij een van onze medewerkers telkens staan dat hij op vakantie was als je een afspraak wilde maken. Dat kon de expert wijzigen”, blikt Jansen terug.

Toch snapt Jansen dat andere praktijken misschien twijfelen om de ondersteuning af te nemen: “Soms kun je met je vragen ook bij collega’s terecht, dus misschien is deze service niet voor iedereen. Maar ons heeft het zeker wat opgeleverd. De expert verhelpt kleine dingen waar je dagelijks tegenaan loopt. Dat zorgt dat we nu fijner werken.”

Download ""