samen de beste zorg realiseren
Nieuws overzicht
Deel op:

Medicom in HIS-onderzoek Landelijke Huisartsen Vereniging: van goed naar beter

De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) vergelijkt periodiek alle huisartsinformatiesystemen. Net als twee jaar geleden komt Medicom van PharmaPartners Huisartsenzorg het beste uit de bus, over het geheel van de 62 criteria van het HIS-referentiemodel genomen. Op de thema’s e-health en gegevensuitwisseling voldoet Medicom zelfs als enige HIS aan alle criteria. “Natuurlijk zijn we hier erg trots op en vormt het waardering voor onze collega’s en alle klanten die een grote bijdrage leveren aan de continue doorontwikkeling van Medicom”, zegt Suzanne van Aarle, directeur PharmaPartners Huisartsenzorg. “Doordat veel van onze klanten een langdurige relatie met ons aangaan, kunnen we echt samen tot de oplossingen komen voor nog betere en efficiëntere zorg in de eerste lijn en optimale verbinding met alle zorgprofessionals en de patiënten in de regio’s. Dit resultaat onderstreept dat.”

Doordat veel van onze klanten een langdurige relatie met ons aangaan, kunnen we echt samen tot de oplossingen komen voor nog betere en efficiëntere zorg in de eerste lijn en optimale verbinding met alle zorgprofessionals en de patiënten in de regio’s. Dit resultaat onderstreept dat.
Suzanne van Aarle, directeur PharmaPartners Huisartsenzorg

Twee jaar geleden realiseerde Medicom ook de hoogste score in het HIS-onderzoek. Op het gebied van e-health en gegevensuitwisseling handhaaft Medicom de maximale score. “Het is goed te zien dat over de gehele breedte alle huisartsensystemen hoger scoren dan 2 jaar geleden. Dat versterkt de eerstelijnszorg ICT op landelijk niveau en is ook nodig, gezien de ambities van de partijen in de eerstelijnszorg op het gebied van domein overstijgende samenwerking en het versterken van de positie van de patiënt”, aldus Suzanne van Aarle, manager sales & marketing bij PharmaPartners Huisartsenzorg.

“Doordat wij de benodigde basisfunctionaliteit voor e-health al in een eerder stadium hebben gerealiseerd, kunnen wij de focus leggen op het uitbreiden en verbeteren daarvan. Zo hebben we met MijnGezondheid.net, met 1,3 miljoen gebruikers, het succesvolste patiëntenportaal dat perfect is geïntegreerd met Medicom en ons apotheekinformatiesysteem Pharmacom. Daarbij is nu de app MedGemak gelanceerd, die het gebruiksgemak voor patiënten verder vergroot, eerst voor de apotheek en binnenkort volgt de functionaliteit voor communicatie met de huisarts. Met MijnGezondheid.net zijn we prima voorgesorteerd op het ontwikkelen van een Persoonlijke GezondheidsOmgeving.”

Goede service

Trots is van Aarle ook op het feit dat de scores van de Servicedesk zijn gemaximaliseerd. “We hebben de afgelopen jaren enorm ingezet op het verbeteren van de snelheid en kwaliteit van onze afdeling Customer Support. De telefoon wordt nu binnen enkele seconden opgenomen en klanten kunnen rekenen op een adequate behandeling van hun vraag. Dat zien we terug in de klanttevredenheid, die we continu meten, waarin ruim 90% van onze klanten (zeer) tevreden zegt te zijn over onze dienstverlening.

Sterk in aanvullende ondersteuning

Naast de score op het HIS-referentiemodel heeft de LHV een overzicht gepubliceerd van de aanvullende ondersteuning die de verschillende systemen bieden. Medicom scoort daarin hoog met onder meer MedicomSmart voor beslisondersteuning en casefinding, koppelingen met alle keteninformatiesystemen, inzage in de (beeld)diagnostiek van het ziekenhuis, ondersteuning van wetgeving op het gebied van informatiebeveiliging en privacy (AVG), vergaande samenwerking met andere huisartsen en apotheken binnen het lokale Pharmacom/Medicom-samenwerkingsverband en het Medicom Zorgplein, dat de huisartsen kan verbinden met alle partijen waarmee zij willen samenwerken in de regio.

Contact

  • Bent u al klant en heeft u een inhoudelijke vraag? Ga naar het klantportaal, of neem contact op met Customer Support.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Download ""